Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cokoo

souhlasím s článkem

Když si odmyslím Romy a problémové osoby se základním vzděláním, či zvláštní školou, kteří jsou nezaměstnatelní, tak říkám ano flexibilním formám práce. Pomůže to všem, kteří jsou obtížně zaměstatelní ne proto, že by byli nekvalifikovaní či jinak neschopní, ale nemůžou sehnat práci kvůli nedostatku praxe, dětem, neatraktivnímu vzhledu, překvalifikovanosti či věku. Tyto lidé, pokud mají minimálně SŠ vzdělání a čistý trestní rejstřík potřebují zaměstnání a nikoli podporu, sociální dávky či pouhou evidenci na ÚP. Ve všech odvětvích lze poskytovat alternativní úvazky, jen chtít. Že se sníží mzdy a zkrátí pracovní týden? Vždyť jsme se produktivitou práce v předchozích letech dopracovali k současnému stavu a vysokou nezaměstanost je třeba řešit. I ta snížená výplata je lepší, někde i vyšší než podpora.

0/0
16.7.2011 15:36

Jarcho

Tak paní poslankyně neotevřela diskusi.

V článku o poplatku za popelnice povídá takové nesmysly, že radši neumožnila voličům vyjádřit svůj názor na toto zdražení. Takže aspoň tady: žádná obec nevloží výnos odpadového poplatku (nebo peníze jeho zvýšením ušetřené) do mateřských školek. ŹÁDNÁ.

Zvýšení do dvou let spolknou svozové firmy, pro které bude zvýšení odpadových poplatků vítanou příležitostí ke zdražení svozů.

Paní poslankyně plácá nesmysly, aby nás přesvědčila, že snížení naší životní úrovně je v náš prospěch.

0/0
7.6.2011 12:09

amusia

Re: Tak paní poslankyně neotevřela diskusi.

Paní poslankyně plácá nesmysly už v té maximální ceně - u nás platíme 500Kč/rok/osoba. Jestli jsou všichni v PS takhle "mimo",tak se vůbec nedivím jejich "popularitě".

SKAJP[>-]

0/0
7.6.2011 18:55

Saša

Vy lžete už první větou!

Rodičovská dovolená u nás trvá maximálně do 3 let věku dítěte.

Rodičovská dovolená je to teprve od roku 2001 - předtím to byl "další mateřská dovolená", byla poskytována jen matkám, otcové neměli nárok. A tříleté je to teprve od roku 1991, předtím byla další mateřská dovolená jen dvouletá.

Čtyřletá není a nikdy nebyla.

Když lžete v tomhle, tak v čem nelžete?

0/0
6.6.2011 12:05

malydabel

Re: Vy lžete už první větou!

Tak nevím,kde berete vy informace,ale já jsem byla na mateřské-rodičovské dovolené s nejstarším synem od roku 1990 do 93,mladším synem od r.2003 do 2007 a nyní jsem si zvolila délku RD na 3 roky,protože 4 jsou nejhůře placené.To ovšem neznamená,že ta možnost není.Nevím od kdy do kdy byla která délka určená,ve kterém roce to bylo jak dané,ale tohle vím.Byla jsem 4 roky jednou na RD a nyní bych mohla znovu.A nepotřebuji ani VŠ na to,abych věděla,jak dlouho můžu nebo nemůžu být doma.

Neříkám,že se vším souhlasím,co je v článku,ale určitě nesouhlasím s tím,co jste zde napsala.Nejenže "slovíčkaříte",ale ještě ani nemáte ponětí o skutečném stavu věci.Rv

0/0
6.6.2011 21:09

Jarcho

Stačí si otevřít zákoník práce.

Tam je to napsáno jasně

http://business.center.cz/business/pravo/zakony/zakonik-prace/

§ 196 - rodičovská dovolená je maximálně do 3 let věku

§ 195 - mateřská dovolená je 28 týdnů, u dvojčat 37 týdnů

Není vůbec o čem diskutovat.

0/0
7.6.2011 12:06

malydabel

Re: Stačí si otevřít zákoník práce.

Ano,máte pravdu,ovšem jde o slovíčkaření,pisatelka měla zřejmě na mysli,stejně jako já,délku pobírání rodičovského příspěvku.Rodičovská dovolená je opravdu do tří let a to je doba,kdy je zaměstnavatel povinen nejdéle "držet" místo ženě,která je na RD.Ovšem i se zaměstnavatelem se lze domluvit a tuto dobu prodloužit na 4 roky.

Ten váš útok a osočení ze lži bylo nemístné,stačilo upozornit na tento detail,pokud tedy jste vy sám tuto skutečnost znal.........Rv

0/0
7.6.2011 12:56

pedr64

jak to taky funguje

dcera pracuje v marketu a jako samoživitelka má zkrácený úvazek na 7 hodin denně, aby mohla vyzvedávat děcko ze školky. Aby dohnala chybějící hodiny a to, že nepracuje ve všední dny do večera, tak má každý víkend sobotu a neděli do 8 večer. kdyby neměla možnost hlídání o víkendech, tak už by ji propustili. A to ještě dělají takové naschvály, že za tři měsíce měla jeden volný víkend, ale raději jí dají volno ve všední den, kdy ho nepotřebuje. Personální politika tohoto řetězce je zbavit se všech zaměstnanců, na které by se mohly vztahovat nějaké sociální výhody.

0/0
6.6.2011 10:52

Roman36a

Re: jak to taky funguje

Jaké naschvály? 8-o Pokud vím, je tam kolektiv prodavaček. To že nejvíc práce bývá v odpoledních a večerních hodinách a dále o víkendu, na tom se snad shodneme. Takže pokud zaměstnavatel vyjde zaměstnankyním s malým dítětem vstříc aby mohla o dítě pečovat, je logické a vzhledem i k ostatním kolegyním spravedlivé, aby pracovala o víkendu. Zaměstnavatel doopravdy nemůže chtít po některých pracovnicích aby dřely večer, o víkendech a svátcích, a jiným umožnit, aby tam byly jen od rána do odpoledne, kdy je míň zákazníků.

0/0
6.6.2011 11:07

pedr64

Re: jak to taky funguje

to beru, pakliže to není každý víkend od 10-20 po oba dny

0/0
6.6.2011 11:12

pedr64

Re: jak to taky funguje

jo, a aby to nevyznělo jako brečení, samozřejmě do ní hustíme, že to není perspektiva a že si má najít práci od-do 5 dní v týdnu. Je to jen ilustrace toho, že zaměstnavatelé rozhodně nejsou nakloněni alternativním úvazkům, alespoň co se nižších a středních pozic týče.

0/0
6.6.2011 11:18

Roman36a

Re: jak to taky funguje

Obchodní firma je založena za účelem vytváření zisku. Zaměstnavatel minimalizuje náklady a zvyšuje zisky. Toť vše. Je nakloněn jen tomu, co tyto dva body splňuje. Alternativní úvazky mezi to rozhodně nepatří. Žádná obchodní firma tady není od toho aby řešila rodinné problémy. Od toho máme stát, který si velmi štědře platíme.

0/0
6.6.2011 11:58

pedr64

Re: jak to taky funguje

v tom spolu souhlasíme, já jen, že politici a úředníci MPSV jsou tak trochu odtrženi od reality

0/0
6.6.2011 12:01

cokoo

Re: jak to taky funguje

V Holandsku, Německu a všech zemích, kde alternativní úvazky existují snad neexistují firmy za účelem zisku? Ano. Takže alternativní úvazky jdou skloubit s podnikáním, jen chtít.

0/0
16.7.2011 15:40

Jarcho

Řešením by MOŽNÁ bylo zvýšení příplatků.

Kdyby se povinný příplatek za noční práci, za práci v sobotu a v neděli a za přesčasovou práci zvýšil, tak by možná zaměstnavatelé byli ochotnější přijímat lidi na kratší úvazky. Zejména tedy kdyby se zvýšil ten zákonný ppříplatek za přesčasy (§ 114 zákoníku práce).

0/0
7.6.2011 12:12

Roman36a

Paní poslankyně. Koukám že jste samá sranda.

Zkrátit pracovní týden si můžou dovolit leda tak poslanci. Sdílení pracovního místa více zaměstnanci jsme už tady jednou měli. Taky když byla povinnost pracovat, bylo nutné nepotřebné lidi někam uklidit. A pokud jde o práci z domova, ta je vhodná tak maximálně pro některé účetní, erotic chat, nebo sestavovačky propisek. Smiřte se s tím, že v obchodě, službách, zdravotnictví, školství, výrobě a v celé řadě dalších odvětví není možné tato experimenty zavádět. Jsou na úkor ostatních zaměstnanců, kteří se rozhodně nesmíří s tím, že jim čtyři dny v měsíci seberu. Až budu moct dávat takové platy jako kolegové ve Francii, pak budeme moct o čtyřdenním pracovním týdnu uvažovat. V dnešní době neustálého zdražování (pardon, narovnávání cen) kdy lidé pořítají každou korunu je něco takového utopie. No, hlavně že se vám v PS líbíRv

0/0
6.6.2011 10:28

malydabel

Re: Paní poslankyně. Koukám že jste samá sranda.

Pokusila bych se maličko nesouhlasit.Pracuji doma už přes tři roky,vkládám data do programu v pc, a věřím tomu,že je spousta firem,kde by tuto možnost mohli využít a tím dát možnost pracovat i těm,kteří prostě do práce nemohou.V každém oboru existuje tzv.archivace dat,tak proč ne třeba takhle?A jde o i o školství atd.,kde to dělají úředníci,kterých všude přibývá.Jde jen o ochotu zaměstnavatele tuhle možnost zkusit....

0/0
7.6.2011 13:04

cokoo

Re: Paní poslankyně. Koukám že jste samá sranda.

Zkrátit pracovní týden si mohou dovolit ve všech odvětvích, akorát samotní zaměstnanci tomu nejsou nakloněni a nepřistoupili by na to. Sdílení pracovního místa více zaměstanci též lze, ovšem najednou by vylezlo šílené množství sobců, kteří by se nechtěli dělit s jedním či více kolegy o úvazek a vzdát se benefitů. Češi jsou hamouni na peníze a jiné výhody , jakmile je jednou dostanou, nejsou ochotni se jich vzdát a vo tom to je. Prskali by, že mají nízké mzdy, nemají stravenky atd.

Jak lze vysvětlit, že v zahraničí jsou tyto úvazky běžnou součástí života v zemi a v ČR, ačkoli je demokratický stát existují pouze výmluvy, proč je nezavádět, čest pokrokovým firmám, které je poskytují a dokazují, že ne všichni jsou sto let za opicemi.

0/0
16.7.2011 15:18



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.